Etiketter

fredag den 3. april 2015

Krans af pilegrene med gæslinger

Jeg plejer ikke at gøre så meget ud af påske, med hensyn til at pynte op, som regel bliver det bare til lidt forårsblomster og nogle købte chokoladeæg i en skål, men en af mine kollegaer mente, at jeg skulle lave noget med påske til bloggen, så her kommer der lidt :)
Æg og krans af pile gæslinger.



Jeg har været i skoven og hente pilegrene med gæslinger, og bundet de tynde grene omkring en ståltrådsring. Bagefter syntes jeg, at der skulle flere gæslinger på kransen. Så med limpistol og pincet, blev det fixet.
Og nu limpistolen var fremme, blev det også til et lille eksperiment med pile gæslinger limet på et æg af træ, som jeg havde i gemmerne. De små gæslinger virker helt pelsagtige og er ret skønne, selv om jeg ikke tror, det lige er noget allergikere skal tage ind i huset.
Påskepynt.
De andre æg, hvor der er limet små stykker bark eller ? på, har jeg ikke selv lavet, men fået forærende for år tilbage. 
Måske nogle kan bruge ideen. 
Sammen med nogle æblegrene fra haven lykkes det alligevel at få lidt påske i huset :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar