Etiketter

onsdag den 22. oktober 2014

Puder syet af kaffesække og med tittekanter..

Puder syet af kaffesække og med tittekanter

Disse puder af kaffesække lavede jeg for noget tid siden, og meningen var egentlig at lave flere, men som så mange ting, er der ikke lige blevet tid til det endnu.
Så nu bliver de to, der er, vist frem. Jeg har set mange puder af kaffesække på nettet, men ingen med tittekant, og det er det, jeg synes gør puderne ret tjekkede :)
Jeg købte kaffesækkene i en kryddeributik i Bazar Fyn, og først da jeg kom hjem med sækkene, kunne jeg lugte hvor meget de lugtede af alverdens krydderier.
Så først kom de i en pose og en tur i fryseren et par dage, for at slå evt. kryb ihjel.
For at holde på det løse sækkestof, strøg jeg vlieseline på bagsiden af de felter, jeg skulle bruge til puder.
Så blev der klippet ud til puder og zig-zagget over kanter.
Og for at slippe af med lugten, vaskede jeg pudestykkerne i Rodalon.
Derefter syede jeg tittekantbåndet af tyk snor og skråbånd, og til sidst blev puderne syet sammen.
Der er en super udførlige opskrift til at sy tittekanter på Stof2000.
Puder af kaffesække.
Se også mine hæklede puder på "Puder af hæklede lapper".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar