Etiketter

mandag den 2. december 2013

Hjemmelavede flødekarameller med lakrids eller chokolade

Hjemmelavede flødekarameller.
Hjemmelavede flødekarameller efter Blomsterbergs opskrift. Jeg har prøvet at vise, hvordan karamellen så ud undervejs i kogningen, for jeg har selv været i tvivl om, hvornår karamellen var færdig de første gange, jeg lavede flødekaramellerne.
Billede 1=15 minutter, 2=30 minutter, 3=45 minutter og endelig billede 4=60 minutter og færdig.
Tiderne afhænger selvfølgelig af, hvor meget varme der er på, men her kan du se, hvordan min
karamel ser ud.
Bagefter har jeg delt flødekaramel massen i to portioner og afkølet i nogle fade i ca. 45 minutter. Den en halvdel blev drysset med lakridspulver fra Bülow Lakrids og den anden halvdel med smeltet mørk chokolade (lad være med at komme lige så meget på som mig, det meste af mit køkkenbord var smurt ind i chokolade).
Lakridskarameller og chokolade karameller.
Derefter blev karamellen rullet til stænger, og da de var helt afkølet blev de skåret i passende stykker og pakket i cellofan.

Se også min marcipankonfekt her "Marcipankonfekt a la Villa Marietta".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar